[F] Dejan Barić

Dan kada je umro Idiot.

23. travnja 2013. @ 3:36

Na svom digital seminar eventu održanom u Beču, Panasonic je jasno dao do znanja ono o čemu su ostali veliki proizvođači tek šuškali posljednjih godina. Obznanili su kako se proizvodnja entry levela, malenih najjeftinijih kompaktnih digitalnih fotoaparata  više ne isplati. Dakle onih jeftinih fotoaparata koje nazivamo skupnom imenicom: „idioti“.

Radi se dakle o onim jeftinim digitalcima, vrlo ograničenih mogućnosti, koje možete pronaći čak i na blagajnama robnih kuća s logotipom tvrtke za koju niste niti znali da proizvodi foto opremu, uz cijene koje se kreču u rangu do 1000 kuna. 

Kome trebaju takvi fotoaparati ?

Svima koji trebaju jeftini i ne zahtjevan digitalac za što manje novaca, a nemaju kvalitetniji smartphone.

Sferu tog najjeftinijeg tržišta nepovratno je pojela pošast pametnih mobilnih telefona koji u svojim malenim kućištima kriju donekle ograničene ali ipak sposobne senzore za stvaranje adekvatnih fotografija, barem za dijeljenje po društvenim mrežama.



Pametni mobiteli, ne samo da su učinili bespotrebnom najnižu granu foto ponude, već su se odrazili i na dizajn i mogućnosti ozbiljnijih fotoaparata.

Osim što su se velike tvrtke gašenjem „idiot proizvodnje“ ujedno počele i reklamirati svoju proizvodnju naprednih „Superkompakata“, i nuditi svoje proizvode zahtjevnijim foto korisnicima,  u klasične digitalne aparate počinje se uguravati sve više tehnologije iz mobilnih telefona.

Osim Samsunga sa svojim hibridima između smarphonea i super kompakta, i ostali digitalci navlaće na sebe mogućnosti povezivanja sa ostalim uređajima, Wi-Fi slanje fotografija, pa čak i direktno spajanje na Internet i društvene mreže.


Međutim, baš ništa od toga nas uistinu ne treba čuditi. Od kada je Nicéphore Niépce uspio trajno zadržati fotografiju na fotografskom mediju, od njegove sedmosatne ekspozicije 1826. godine do danas, fotoaparati se konstantno mijenjaju.  Od velikih grdosija s velikim foto pločama do malenog Brownia, pa do prve Laice i malenih „dobio sam ga sa praškom“ prvih „idiot“ kamera na 24mm film, pa sve do početka digitalne  ere i konstantnog rasta senzora i megapiksela … fotoaparati se i dalje unaprjeđuju, mijenjaju i prilagođuju. Kako korisnicima tako i trenutnom vremenu i tehnologiji.

Ono što međutim jedino ostaje konstantno i gotovo nepromijenjeno, zapravo je sama fotografija i radost fotografiranja.







15.5.2014. 16:21:57
Potpisujem Mirellu, pozdrav..
25.4.2013. 17:56:24
Moje lichno mishljenje, sa kojim se niko ne mora sloziti, a verujem da hoce, je, da su fotografima aparati, odnosno oprema, u velikoj vecini sluchajeva manje vazni, jer poznajem dosta "velikih fotografa", sa preskupom opremom (ukljuchujuci tu i bezbroj nepotrebnih stvari), a fotografije... "ptichica" i to je to!
Postoji ono shto fotograf nosi u sebi, ne chini ga aparat umetnikom...





Komentirati mogu samo registrirani korisnici.